Mgr.

Filip Komberec

Ph.D.

akademický pracovník, koordinátor navazujícího magisterského studijního programu (maior - minor; dvouoborové studium; literární část)

Konzultace on-line či osobně na základě předchozí domluvy e-mailem

 

Všechna témata závěrečných prací na akademický rok 2025/2026 jsou již zadána.

Stručná biografie

  • 2013–2018 Doktorské studium (Ph.D.): Teorie vzdělávání v literárněvědné bohemistice, PF UJEP v Ústí nad Labem
  • Září 2019-dosud Odborný asistent
  • Katedra české literatury, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, Magdalény Rettigové 4,116 39 Praha 1
  • Srpen 2013-srpen 2020 Učitel českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ a na SŠ
  • Riverside School Prague, Milady Horákové 300/129, Praha 6 16000
  • Učíme se příběhem – učíme příběh. Naratologie ve školní praxi. Rozšířený kurz (Nová škola, o. p. s., lektorky Irena Poláková a Tereza Nakládalová)
  • Čtením a psaním ke kritickému myšlení pro učitele českého jazyka – pokračovací kurz (Kritické myšlení, lektorka Kateřina Šafránková)
  • Čtením a psaním ke kritickému myšlení pro češtináře – základní kurz (Kritické myšlení, lektorka Kateřina Šafránková)
  • Cambridge Scholars Network (FOCL/Euroepan Leadership Forum, Dr. Daryl McCarthy)
  • Vedení workshopů a tvorba metodik pro vzdělávací centrum Didaktikon, Knihovnu Milana Kundery a Nadační fond Arnošta Lustiga.

 

Vyučované předměty:

Základy didaktiky literatury

Integrovaná didaktika českého jazyka a literatury

Integrovaná náslechová praxe z českého jazyka a literatury s reflexí

Souvislá praxe z českého jazyka a literatury na ZŠ s reflexí

Didaktika literatury

Literatura pro děti I a II

Literatura pro děti a mládež

Odborné zaměření:

didaktika literatury, teorie literárního vzdělávání, literatura pro děti a mládež, (didaktická) interpretace literárního textu, literatura a křesťanská spiritualita

 

Monografie:

KOMBEREC, F. (2018). Co už tu zbývá z Karla Čapka? Nad autorovým dílem v kontextu středoškolského vzdělávání. Praha: Cherm.

KOMBEREC, F. (2015). Světlem i stínem: nad básnickým dílem Pavla Rejchrta. Praha: Cherm.

KOMBEREC, F., (2012). Petr Pazdera Payne: literární studie. Praha: Cherm.

Studie a články:

KOMBEREC, F., LAUFKOVÁ, V. (2024). Jak rozumí studenti primární pedagogiky věcným rysům pohádkového žánru. O dieťati, jazyku, literature, roč. 12, č. 1, s. 41-55.

KOMBEREC, F. (2024). Poezie v současných čítankách pro 5. třídu: texty, učivo a zadání pro žáky. Slovo a obraz v komunikaci s dětmi, roč. 14, č. 1, s. 33–48.

KOMBEREC, F. (2022–2023). Pozoruhodné romány Marka Tomana. Český jazyk a literatura, roč. 73, č. 2, s. 60–62.

KOMBEREC, F., LAUFKOVÁ, V. (2022). Didaktická narativní transformace: potenciál tvořivého psaní při poznávání literárního díla. O dieťati, jazyku, literatúre, roč. 10, č. 1, s. 31–46.

KOMBEREC, F. (2022). Naratologie jako výzva pro literární výchovu. Didaktické studie, roč 14., č. 1, s. 33–48.

KOMBEREC, F. (2022). Narativní empatie v Útěku kryšpína N. Ivony Březinové. O dieťati, jazyku, literatúre, roč. 10, č. 2, s. 146–153.

KOMBEREC, F. (2020). Karel Čapek: Hordubal (1933). Edice Seminář české knižnice sv. 27.

Obsah stránky